شمال: ۸۸۷۸۹۱۰۰

شرق : 77262100  

غرب : ۴۴۲۶۲۲۶۰

کنه کبوتری چیست ؟

حشره کنه کبوتری به طور طبیعی در جاهایی که پرندگانی مانند کبوترها ، گنجشک ها ، سارها ، مرغ و خروس و… نگهداری می شوند و یا در آنجا لانه گذاری کرده اند یافت می شود.

اما انتقال این حشرات به خانه ما به چه صورت است؟ این آفات از خون پرندگان تغذیه می کنند و در زمانی که کبوترها لانه قدیمی خود را برای ساخت لانه دیگری ترک می کنند، برای جستجوی غذا خود را به منازل مسکونی می رسانند و از خون انسان ها تغذیه می کنند. جای نیش ناشی از این کنه می تواند باعث تحریک شدید شود.

حشره کنه کبوتری در مناطق گرم تر دنیا از جمله ایران بیشتر یافت می شوند. گونه های مختلفی از این آفات وجود دارند که شایع ترین آن ها Mite Domesticها هستند از خانواده Macronyssidae.

گواهینامه سمپاشی سمپاشان

شکل و ویژگی های ظاهری کنه کبوتری

  • خیلی کوچک هستند (کمتز از 1 میلی متر طول)
  • دارای 8 پا هستند
  • بسیار متحرک
  • بدن آن ها نیمه شفاف است و بعد از تغذیه خون متمایل به قرمز می شوند.
  • بیضی شکل هستند با پوششی از موهای کوتاه

کنه کبوتری در کجا بیشتر یافت می شوند ؟

کنه پرندگان عموما در جاهای مرطوب و گرم زیاد پیدا می شوند و در طول بهار و اوایل تابستان فعالیت آن ها بیشتر می شود و به طور طبیعی در جاهایی که کبوتر ، گنجشک و مرغ لانه گذاری کرده باشند دیده می شوند.

انسان ها در زمان کوچ و تغییر مکان پرندگان کوچک از لانه های خود در معرض حمله این حشره قرار می گیرند و آن ها برای یافتن غذا و تغذیه از خون انسان ها از درزها و شکاف های موجود در خانه خود را برای زنده ماندن به داخل می رسانند.

حشره کنه کبوتر چگونه زنده می ماند ؟

از خون پرندگان تغذیه می کنند

در لانه پرندگان به سرعت تولید مثل می کنند

اگر سه هفته متوالی بدون غذا بمانند از بین می روند

روش های از بین بردن کنه کبوتری در خانه

همانطور که در مطالب قبلی هم گفتیم از بین بردن حشرات و آفات در خانه نیازمند پیشگیری از ورود آن ها است و بهترین راه برای مبارزه با کنه کبوتری برای جلوگیری از ورود به منزل بستن شکاف و درزهای موجود است و همچنین سمپاشی کنه کبوتری در جاهایی که پرندگان در آن محل ها زیاد هستند هر 6 ماه یکبار الزامی است و خیال شما را از هر فکر و مشکلی آسوده می سازد. از آنجایی که برخی افراد تمایل دارند خودشان عملیات سمپاشی را انجام دهند، ما در شرکت سمپاشان قویترین و بهترین سم کنه کش را داریم جهت خرید اینجا را کلیک کنید

مرحله 1 : شناسایی

شناسایی مناسب از کنه کبوتری در شناخت نحوه کنترل هجوم ان ها به داخل خانه بسیار مهم است.

مرحله 2 : پیدا کردن و برداشتن لانه های پرندگان

بهترین رویکرد برای کنترل هجوم کنه های کبوتری ،  یافتن و از بین بردن لانه های پرندگان است. در هنگام برداشتن لانه ها حتما برای جلوگیری از انتقال کنه ها و عفونت های باکتریایی از ماسک و دستکش استفاده کنید. جاهایی که ممکن است لانه ها را در آنجا پیدا کنید :

  • در اطراف پشت بام و دودکش ها
  • در فضاهای زیر شیروانی و سقف
  • در حفره های دیوار
  • زیرزمین ها و زیر پله ها
  • اطراف دیوارهای پنجره
  • بالکن و تراس ها

مرحله 3 : پیشگیری و ریشه کن کردن

جلوگیری از ورود پرندگان به داخل سوراخ های موجود با بستن و درزگیری ان ها و مسدود سازی تمامی راهای موجود به زیر شیروانی.

بعد از مسدود سازی درزها و راه های نفوذ برای از بین بردن کنه کبوتری در خانه محل مورد نظر را با سم مخصوص کنه کبوتری پاکسازی نمایید. همچنین اگر لانه های موحود در جاهای غیر قابل دسترسی به شما هستند می توانید از شرکت کنترل آفات سمپاشان برای حل مشکل یاری بگیرید.

تماس با ما : 77262100

خطرات نیش کنه کبوتری بر انسان ها

کنه های کبوتری از انسان ها فقط تغذیه می کنند و چون نمی توانند چرخه زندگی خود را روی بدن آن ها تکمیل نمایند به طور طبیعی جا به جا می شوند و به دنبال لانه جدید می گردند. ترجیح می دهند جای خاصی از بدن را نیش بزنند و در زیر پوست زندگی می کنند. اگر گرفتار این حشرات شده باشید در هنگام فعالیت آن ها می توانید حس راه رفتن ان ها بر روی پوست خود را احساس نمایید.

نیششان موجب خارش شدید و تورم و قرمزی در جای گزش می شود و خال های قرمز رنگی بر روی پوست ایجاد می کنند که به خاطر نوعی ماده در بزاق است. تشخیص جای نیش حشره کنه کبوتری در مقایسه با سایر آفات کار سختی است. همچنین در هنگام گزش استفاده از کرم و لوسیون زد خارش می تواند به شما کمک نماید.

همراه با ضمانت نامه کتبی 1 ساله

نمایندگان ما شرکت سمپاشی ساس و شرکت سمپاشی موش در سطح شهر تهران میباشند. برای ارائه خدمات بیشتر با ضمانت نامه کتبی 1 ساله به شما شهروندان عزیز هستند. سمپاشی 100% تضمینی

جهت هماهنگی و مشاوره رایگان با بهترین و مجربترین کارشناسان در حوزه حشره شناسی و سمپاشی با ما در تماس باشید. 09192004096

جهت ورود به فروشگاه سم سمپاشان کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
اسکرول به بالا